Sunday, July 15, 2007

Hadrah sempena Sambutan Hari Keputeraan Sultan Brunei yang ke 61 tahun

Memandangkan acara yang berlangsung awal pagi dan jalan banyak yang ditutup awal, bas ada yang inda dapat masuk ke tempat pukulan hadrah , jadi pelajar 'terpaksa' berjalan. Pada awalnya pelajar berlatih di kawasan depan Bangunan Pos Besar, tetapi hari tersebut, ada kumpulan yang berhadrah di tengah-tengah jalan arah stable. Membagi ijap saja, pasal kereta kuai lintas lakat. Fokus is keselamatan pelajar.

HM arriving, as usual convoy of riders dulu, at first sight around 100 metres...pukulan dimulakan.



Wanna know why pelajar banyak yang menutup telinga selepas hadrah? Tembakan meriam, kalau ada yang inda pernah merasa tembakan meriam, pernah meliat dan find movie yang ada letupan orangnya terpelanting looks corny..well think again.. dentumannya terasa sampai ke dada jua. Orang futih pun tutup telinga...so much for western machoism or maybe its just for the safety of your hearing.


Tempat lapau penyelamat...menjadi tempat jamuan makan pelajar. yang calinya, pagar masuk ke lapau mesti ditutup supaya yang tidak berkenaan tidak masuk, almaklum tempat terkawal, lapau kali ah!. Tapi ada dua orang 'david beckham' sasat...(lingo for orang futih), atu kan pagar betutup dibuka dan tarus masuk, u know cakap diorang apa?! 'Oh, we did'nt know that the area is not open'. Well! DUH!! ada jua david beckham p**** rupanya. hehe

Acara inda lagi lama kan habis, selepas makan, pelajar dikerah cepat bergerak ke tempat untuk pukulan hadrah yang terakhir.


Who says perempuan Brunei inda pandai berhadrah? So guys?! tercabar inda?!

Briefing untuk persembahan hadrah yang seterusnya oleh Cikgu (hehe..takut ketinggalan lagi) Sukardi dari Jabatan Pendidikan Kokurikulum yang berbaju hitam sebelah kiri foto.


Do you know what students do to personalize their TARs (the instrument students use)?..Yeah right...No comment.

tapau

akhirnya bas kami sampai...baik jua ada cikgu yang mendangani menunggu.

1 comment:

Unknown said...

Hi hi...

BUat kamu yang lagi bersedih, buat kamu yang lagi merasa hampa dan bete... or butuh pertolongan pertama bagi shopholic stadium lanju :)
Mampir duooonk ke www.ipopscollections.com

Mau Nyari tas branded yang lagi ngetrend saat ini ada... Mau merek Louis Vuitton, Prada, Gucci, Chanel, Tods, Hermes, dior Or else...
bisa kamu dapetin dengan hanya memaksimalkan fungsi jempol hehehe

Oya, ada Jam tangan branded juga...Bvlgari, Tag Heuer, Chanel J12, Guess...

Ga sabar? Hayoooo ah mampir...

Happy shopping di Ipopscollections where shopping can be fun